31 травня в рамках проєкту музейна школа-онлайн відбулася лекція кандидатки історичних наук, старшої наукової співробітниці відділу історії обласного краєзнавчого музею Світлани Проскурової «Подолання амбівалентності історичної пам’яті у музейній справі». Тема надзвичайно актуальна в умовах сучасної російсько-української війни як для істориків, так і для музейників, адже саме історична пам’ять є підґрунтям і базисом для формування національної ідентичності. Саме музеї займаються конгломерацією, збереженням матеріальної та нематеріальної культурної спадщини. І сьогодні не випадково українські музеї є одними з пріоритетних об’єктів руйнації рашистів – це і є продумана політика історичної пам’яті нашого ворога.
Під час лекції піднімалися питання контрпам’яті, колективної пам’яті, відзначення пам’ятних дат, політизації пам’яті, практик відзначення ювілеїв, формування української нації. Розвінчували міфи радянсько-української ідентичності, комплементарної з імперською, наративи про братні народи та меншовартість української нації. На практичних прикладах розбирали дихотомію та говорили про шляхи її подолання. Зокрема про необхідність культивувати в собі українську ідентичність, досконало опановувати українську мову, керуватись україноцентризмом у музейній роботі.
Наступне заняття Світлана Проскурова буде присвячене методу усної історії, який якраз і є надзвичайно перспективним методом у деструктивному аналізі радянської минувшини.